یاردبستانی من

دلنوشته ها وسروده های یک خوزستانی خونگرم -اشعار سیاسی و درد نوشته های دلی پردرد

یاردبستانی من

دلنوشته ها وسروده های یک خوزستانی خونگرم -اشعار سیاسی و درد نوشته های دلی پردرد

یاردبستانی من

نمیدانم که هستم هرکه هستم
قلم چون تیغ میرقصد به دستم

آخرین نظرات

شیطان

سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۳:۵۳ ب.ظ

آدمی خواهد اگر سیر کمال

در سفر سوی خدای متعال

در ره انسان دوشیطان درکمین

در معیت بابشر اندر زمین

اولی شیطان نفس آدم است 

پیروش هرکس که باشد نادم است

دومی ازکبر خود بیچاره شد

بعد عمری در زمین آواره شد 

چونکه آدم شد دلیل طرد او

گشت آدم تابه آخر درد او

گفت یارب من فرشته بوده ام 

راه طاعت بی ریا پیموده ام

من که ازآتش پدیدار آمدم

اینک آدم را به دیدار آمدم

تابسازم غافل اورا از مسیر 

تا بگردد او به دام من اسیر 

مانع بسیار در راهش نهم 

چونکه مانع بوده انسان در رهم

حب دنیا گر شد آدم را سرشت

گربود حبش بقدر پاره خشت 

اهرمن آنجا نشیند در کمین

تازند انسان غافل بر زمین 

دزد در تاریکی شب میرود 

روشنی بیند معذب میشود

پرده ی غفلت اگر بردل نشست

هر چه خواهد اهرمن آرد به دست 

درمصاف اهرمن انسان ضعیف 

چونکه انسان نیست شیطان راحریف

گربه حبل الله بشر انداخت چنگ 

اهرمن ازسختیش آید به تنگ

  • salim hamadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی