یاردبستانی من

دلنوشته ها وسروده های یک خوزستانی خونگرم -اشعار سیاسی و درد نوشته های دلی پردرد

یاردبستانی من

دلنوشته ها وسروده های یک خوزستانی خونگرم -اشعار سیاسی و درد نوشته های دلی پردرد

یاردبستانی من

نمیدانم که هستم هرکه هستم
قلم چون تیغ میرقصد به دستم

آخرین نظرات

خرافات در اسلام

پنجشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۱۰ ق.ظ

دین اسلام این آخرین قانون آسمانی که در زمانی کوتاهدرخت شرک را ریشه کن کرد وانقضای دوره ی بت پرستی راباصدایی رسابه عالمیان ابلاغ نمود وپرچم توحید رابه اهتزاز در آوردآورد،  متاسفانه امروز همان بت پرستی و شرک بامظاهر گوناگون در اسلام ظهور کرده و اسلام را به بیراهه کشانده است .

برای بازگشت به اسلام راستین میبایست دامان  اسلام را از این خرافات وانحرافات پاک نمود و بجای گرفتار کردن خود به این انحرافات به  اسلام راستین چنگ انداخت و به خداوند پناه برد .

در این مقاله سعی دارم که شما عزیزان را با گوشه ای از این خرافات وانحرافات آشنا نمایم .

به عنوان نمونه ،قران در چند جا میگوید خود پیغمبر (ص)_غیب نمیداند و میگوید اوهم بشری است مانند دیگران جزاینکه به او وحی میشود و میگوید او مالک سود وزیان خود نیست ( قل لااملک لنفسی نفعا ولا ضرا) در حالیکه شیعیان برای امامزاده ها هم حاضر نیستند اینها را بپذیرند .(ابن مکتوم) از اصحاب پیامبر بود .او کور بود اما نه اوبینایی خودرااز پیامبر خواست ونه پیامبر چنین کاری کرد .عقیل برادر امام علی (ع) کور بود امانه به برادرخود دخیل بست ونه امام علی او را شفا داد .اما ماشیعیان میگوییم تربت امام شفای هر دردو امان ازهر بلائی است .

پیامبر اکرم(ص) چندین بار سفارش کرده که قبرمارا چهارانگشت اززمین بالا آورید و دلیل آن هم این بوده که به مرور زمان بازمین هم سطح گردد ،ونیز حضرت علی بارها گفته :امرمیکنم تورابه آن چیزی که پیغمبر مرا امر نموده ،اینکه هرقبری دیدی اززمین بلند است آنرا مساوی زمین کن و هرتمثال ومجسمه ای دیدی آنرا محو و خراب کن .حال چگونه بخود اجازه میدهیم اینهمه گنبد وبارگاه بسازیم .

قبر را باب الحوائج میخوانیم وبرای آن زیارت جامعه کبیره میخوانیم که سراسر شرک است .بر خاک قبر سجده میکنیم و از مردگان حاجت طلب میکنیم .

وقتی دلیل این کارها رامیپرسند میگوئیم اگرکسی باحاکم شهرکار داشته باشد اول باید دربان راببیند .آیا خدای عالم بقدر یک حاکم نیست؟

اشتباه ما همین جاست که فکرمیکنیم خدا مانند شاهی است که خود نمیتواند به کارهایش برسد و بناچار وزیر میگیرد .

خدایی که ما معرفی کرده ایم خدا نیست .

این خدا که برای یک عزاداری یا زیارث ثواب هزار هزار شهید میدهد ،پس با این حساب چه بدبخت بودند شهدای بدر و احد و...که نفهمیدند دستگاه این خدا بچه بازی است وبی جهت جان شیرین خود را فدا کردند وچه خوشبختیم ماکه چنین خدماتی راشناختیم درنتیجه میخوریم و میخوابیم وبایک زیارت ثواب هزار هزار شهید را میبریم.

موضوع دیگر استخاره و غیب گویی است .اگرواقعا با استخاره میتوانستیم بفهمیم که مثلا کالا راچه وقت باید خرید وچه وقت باید فروخت یا چه وقت به دشمن حمله کنیم وچه وقت باید دست نگه داریم ،پس میتوانیم به این وسیله برهمه ی دنیا سیادت مالی وسیاسی پیداکنیم .مثلا در جنگ قفقاز که اتفاقا بادستورو حضور خود علماء بود وبه شکست ایران منجر شد چرا علماء استخاره نکردند تا جلوی شکست ایران را بگیرند. مثالهای بسیاری را میتوان ذکر کرد که اگر میشد بااستخاره جلوی آنرا میگرفتند.

درخصوص غیب گویی که اگر از راه دین است که هیچکس مانند پیامبران بخدا نزدیک نیست و میبینیم که پیامبر اسلام بارها اعلام کرده که چنین قدرتی ندارد وجز خداهیچکس آگاه بر غیب نیست.

          ما چرا اصرار داریم که برخلاف نص صریح قران امامان  و بعضاروحانیون را باخیر از غیب نشان دهیم

.امروزه به لطف اینترنت و کانالهای تلگرام اطلاعات در کوتاهترین زمان درهمه جا منتشر میشود .

با اینحال شاهدیم که تعداد زیادی از روحانیون هر روز دسته گلی به آب میدهند و هر روز باید شاهد چرندیات جدیدی از زبان آنان باشیم تا جائی که اطمینان پیدا کردم که قصد این جماعت نه تنها تبلیغ اسلام نیست بلکه قصد دارند مسلمانان را از اسلام رویگردان نمایند .در واقع آنها میخواهند اسلام رادینی معرفی کنند که بر پایه این چرندیات وخرافات بنا شده است .

یکی میگفت :فلزاتی که به ولایت امام علی شهادت دادند فلزات باارزشی شدند مثل طلا و از سنگها هم اولین سنگی که به ولایت امام علی شهادت داد سنگ عقیق بود . او گفت همچنین آب دریاها هم شیعه و سنی دارد هرکجا آب دریاشیرین است آن اب شیعه وهرکجا شور است غیر شیعی است .. .روحانی دیگری میگفت : بادمجان اولین میوه ای بود که به ولایت امام علی گواهی داد وبرای همین سفارش زیاد شده که بادمجان بخورید .... آن یکی میگوید عقدکردن در هوای گرم باعث جدایی وطلاق میشود ..باورکنیداگربخواهم همه ی مواردی که فیلم آنها منتشر شده  راذکرکنم ازصدها

مورد تجاوز میکند .بنظر شماآیا مطرح کردن این مطالب چیزی جز توهین به شعور ملت است ؟ آخر اینها مردم را چه فرض کرده اند؟ لابد خیال میکنند ملت همه بیسوادند و از پشت کوه آمده اند و هر چرندی را باور میکنند؟ آیا اینان واقعا بفکر اسلامند ؟ من که معتقدم این جماعت نه تنها قصد تبلیغ اسلام راندارند بلکه عمدا در این زمان که میدانند هیچ حرف انان از نگاه تیزبین دشمنان اسلام مخفی نمیماند و در کوتاهترین زمان سوژه و دست آویزی برای تمسخر مسلمانان خواهد شد و دین اسلام را نزد افکار عمومی بعنوان دینی خرافاتی ،ناکار آمد و همچنین مروج خشونت و ناامنی معرفی خواهد کرد .پس با علم به این مساله چه اصراری است که هرروز باید منتظرباشیم که بقول معروف هردم ازاین باغ تازه تر از تازه تری برسد ؟

حجم خرافاتی که دردین اسلام وارد گردیده بسیار بیشتر از آنست که بتوان راجع به آن در چند سطر توضیح داد و حق مطلب را ادا نمود .

در فرصتی دیگر بطور جدی تر و دقیق تر به این موضوع خواهم پرداخت

  • salim hamadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی