یاردبستانی من

دلنوشته ها وسروده های یک خوزستانی خونگرم -اشعار سیاسی و درد نوشته های دلی پردرد

یاردبستانی من

دلنوشته ها وسروده های یک خوزستانی خونگرم -اشعار سیاسی و درد نوشته های دلی پردرد

یاردبستانی من

نمیدانم که هستم هرکه هستم
قلم چون تیغ میرقصد به دستم

آخرین نظرات

افراط و تفریط نزد ما ایرانیان

سه شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۶، ۰۶:۳۳ ق.ظ

گاهی از دیدن اینهمه ساده لوحی و زود باوری و نادانی  که گریبان بسیاری از هموطنانم را گرفته حیرت میکنم .باور کنید تا کنون نتوانسته ام دلیل قانع کننده ای برای بسیاری از ابهامات وپرسشهایم بیابم . شاید اگر بگویم عجیب ترین ملت در دنیا هستیم سخنی به گزاف نگفته باشم .اگر مخالف دیدگاه بنده هستید شما را به خواندن ادامه ی این مطلب دعوت میکنم و قضاوت رابخودتان واگذار میکنم.

ما در عصری به سر میبریم که آگاهی های فردی در تمام جوامع بشری به لطف رسانه های جمعی و اینترنت رشدی چشمگیر داشته است .امروزه در دنیا تنها یازده حکومت دیکتاتوری وجود دارد که اغلب آنها نیز از کشورهای افریقایی هستند واین خود نشانه ی رشد آگاهی های فردی و اجتماعی جوامع است . 

باور کنید باور این مساله برایم سخت است که چگونه ممکن است علیرغم اینهمه رشد وپیشرفت بشر ،هنوز شاهد اعتقاد بسیاری به عقاید خرافی هستیم .

وقتی کسانی هستند که این خرافات و سخنان سخیف را بیان میکنند یعنی هنوز افراد زیادی هستند که این چرندیات را باور میکنند .

هرچند بعید میدانم نسل جوان کشور نیز چنین باشند اما بی شک آمار افرادی که هنوز با اشتیاق به این گونه حرفها گوش میسپارند کم نیست .

بنظر من ما ایرانیان قادر به ایجاد تعادل در رفتار و اعتقادات و شیوه ی زندگی خود نیستیم و بخاطر نداشتن تعادل در اکثر موارد یا دچار افراط میشویم یا تفریط .

نسل جوان کشور چاره ی کار را در کورش پرستی و باستان گرائی دانسته اند .اغلب جوانان به کلی از اسلام رویگردان شده اند و بجای آن به زرتشتیگری ،بهائیت ،مسیحیت و بسیاری نیز به ایران پرستی وکورش پرستی روی آورده اند .

عقل حکم میکند که وقتی انسان تصمیم میگیردکه تغیری در اعتقادات و باورهای خود ایجاد نماید و مثلا در صدد تغیر دین یا مذهب خود بر میاید ، دین و مذهبی را بر گزیند که از دین و مذهب پیشین او برتر و کاملتر باشد . بسیار عجیب است که ملتی با پیشینه ی چهارده قرن یکتاپرستی و تفکر توحیدی شاهد نسلی باشند که سجده کردن برتابوت پادشاهی بی رحم را افتخار دانسته و آنرا نیز نشانه ی روشنفکری بدانند . آخر یکی نیست از اینها بپرسد چه را با چه تعویض کرده اند ؟ هیچکس در دنیا نیست که نداند دین اسلام قابل قیاس باهیچیک از ادیان  دیگر نیست و بی تردید تنها دین در میان تمام ادیان الهی است که میتوان آنرا دین نامید .چرا که همه ی ادیان دیگر آنچنان تحریف شده اند که بیشتر به طنز شباهت دارند تا دین .

شاید بگویند اسلام نیز عملکرد خوبی نداشته و اینهمه جنگ و برادر کشی نتیجه تفکر اسلامی است .

بنده خودم از منتقدان جدی دین اسلامم اما نه اسلام راستین بلکه آنچه با نام اسلام و با شعارها ونمادهای اسلامی در جریان است والبته هیچ ربطی به اسلام ندارند .بجای یافتن حقیقت آیا درست است که صورت مساله را پاک کنیم .

در مقابل جوانان با جمع کثیری از افراد جامعه مواجه هستیم که اینان بر خلاف آنان  تصویری مضحک از اسلام را به نمایش گذاشته اند که با هیچ معیاری نمتوان رفتارهایی راکه در قالب اعتقادات مذهبی انجام میدهند را به اسلام منتسب دانست .در واقع ما در کشور مان دینی کاملا متفاوت و جدید را به نمایش گذاشته ایم که شباهتهایی نیز به دین اسلام دارد اما اینکه کسی بخواهد آنرا اسلام بنامد نشان ازناآگاهی و عدم شناخت حداقلی او از دین اسلام است . واقعا چرا کسی متوجه این مساله ی بسیار مهم و عیان نیست و می بینیم که هموطنان مذهبی مان خیال میکنند اسلام ناب محمدی همان است که آنان به نمایش گذاشته اند .

برای روشن تر شدن مساله قدری توضیح میدهم تا سخنی بی دلیل نگفته باشم .

بعنوان مثال میدانیم که دین اسلام شدیدا مخالف ایجاد بدعت در دین است .میتوانید در این خصوص از اینترنت و باملاک قرار دادن قران خودتان نظر اسلام را در خصوص بدعت مطالعه کنید .

حال به نمونه هایی از این بدعت ها که اتفاقا از اعتقادات سفت وسخت هموطنانمان است اشاره خواهم کرد .

وقتی کسی به شهر قم سفر میکند معمولا ابتدا به زیارت مسجد جمکران میرود .مسجد جمکران محلی است که گفته اند با دستور امام زمان درآن مکان ساخته شده ،هرچند که روایت موثق تر آن است که موضوع به خصومت دو نفر برسر زمین مذکور مربوط میشود و یکی از این دو که میخواست به هرنحوزمین را از دست مالک آن در آورد باطرح چنین ادعایی مالک زمین را در مقابل امام جماعت و علماء شهر قرار داد و او مجبور شد به خواسته ی آنان تن دهد .

حال از شما میپرسم چه کسی گفته نماز خواندن در آنجا فلان اندازه ثواب دارد؟چه کسی گفته امام زمان هر چند وقت یکبار در آنجا نماز میخواند؟چه کسی گفته چاه جمکران چنین است و چنان و مردم باید در آنجا پول بیندازند؟ 

ملت ساده هم به خیال اینکه ثواب کسب میکنند با چه شور وشوقی این مراسم دروغین را بجا میاورند.

اصلا در اسلام چیزی بنام امامزاده و گنبد و بارگاه وجود ندارد .شاید بسیاری ندانند که زیارت امامزاده ها و بوسه بر در و ضریح مصداق بارز شرک است . ذره ای در این مساله تردید نکنید در واقع شما عملی مشرکانه انجام میدهید و بهتر است به قران رجوع کنید تا ببینید شرک نزد خداوند چه گناه بزرگی است ،

ایا تابحال برایتان این سؤال پیش نیامده که چرا در سرزمین حجاز که مهد اسلام بوده است هیچ امامزاده و گنبد وبارگاهی وجود ندارد ؟چرا هیچیک از شهدای صدر اسلام و صحابه ی پیامبر گنبد و بارگاهی ندارند ؟

ما درایران حتی برای ابولوء لوء قاتل خلیفه ی دوم مسلمین نیز در کاشان گنبد وبارگاه ساخته ایم و مردم چون امامزاده ای به زیارت او میروند و حاجت طلب میکنند .

سخن ازخلیفه ی دوم شد و یاد بدعتی چندش آور و سخیف و بیشرمانه افتادم که دربعضی شهرهای کشورمان مانند اصفهان وکاشان رواج دارد وآن هم روز فرحة الزهرا یا روز موسوم به عمرکشون است .میتوانید درخصوص نحوه ی برگزاری این مراسم سخیف از اینترنت تحقیق کنید .

ازدیگر بدعتهای ما ایرانیان مراسم عزاداری ماه محرم است که تمام وکمال بدعت و برخلاف آموزه های دین اسلام است .اینکه شما به این عزاداری اعتقاد قلبی دارید دلیل درستی آن نیست .قران در دسترس همه قرار دارد .کافی است به قران رجوع کنید .

شیعیان معتقدند که حضرت علی منصوب از جانب خداوند بوده و حتی معتقدند که مقام امامت بالاتر از نبوت است و روایات زیادی نقل میکنند که نشان دهند حضرت علی جایگاهی والاتر از پیامبر نزد خدا داشته است .هرچند با بیان این مسائل به پیامبر اهانت کرده ایم و‌تردید نداشته باشید که حضرت علی بیش از هرکسی بخاطر این ادعاهای شیعیان ناراحت و خشمگین است با اینحال علیرغم تمام دلایل و شواهد غیر قابل انکار با محوریت قرآن در نادرست بودن اعتقاد شیعیان تصور کنیم که واقعا حق باشیعیان است و امام علی منصوب خداوند است . حال اگر ممکن است بگویید چه دلیل و مدرکی دال بر انتصاب دیگر امامان از جانب خداوند دارید؟ شما که معتقد به امامت دوازده تن از اهلبیت پیامبر هستید چگونه میتوانید این مساله را اثبات کنید ؟حتی ارائه دلایلی درحد دلایلتان بر امامت حضرت علی نیز قابل قبول است .

اگر چنین بوده پس چرا در چند مورد میبینیم که امامان در انتخاب جانشین خود دچار اشتباه شده اند وشخص منتخب آنان فوت کرده و دیگری بجای او جانشین پیشوای پیشین شده است (میتوانید از اینترنت اطلاعات لازم را کسب نمایید).

ایا شیعیان میدانند که آنچه را آنان تعصب مذهبی

میداننددر واقع تعصب تاریخی است نه تعصب دینی و مذهبی؟

شاید نمیدانید که شرح کلیه ی وقایع و اتفاقات از صدر اسلام تا کنون در واقع مقوله ی تاریخ اسلام است ونه دین اسلام .اینکه خلافت حق چه کسی بوده یا چه اتفاقاتی بوقوع پیوسته هیچ ربطی به دین اسلام ندارد و تنها در مقوله تاریخ اسلام قابل مطرح شدن و نقد و بررسی هستند ؟

وشاید ندانید که برهیچکس پوشیده نیست که تاریخ اسبام شدیدا تحریف و دستکاری شده و بهیچ وجه نمیتوان روایتهای تاریخ اسلام را مستند و موثق دانست ؟ (میتوانید در خصوص نقش یهودیان در تحریف تاریخ اسلام تحقیق کنید)

یکی از بزرگترین اشتباهات ما مسلمانان این است که فراموش کرده ایم که دین اسلام بهیچ عنوان دین اشخاص و افراد نیست حتی اگر آن اشخاص برای ما مقدس باشند .درک این مساله کار چندان دشوار و پیچیده ای نیست .

ماشیعیان گویی نمیتوانیم حقایق را آنگونه که هستند بپذیریم و باید حقایق راباافراط و تفریط آلوده کنیم تا راضی شویم .ما امامان رااز حدود نبوت وامامت خارج کرده واوصاف خدائی برایشان قائل شده ایم که عقل ازتصورش متحیر میشود .ماپیشوایان خودرانیمه خدایی تصور کرده ایم که حاله ای از نور گرد سرهای آنان است و به زعم علماء شیعه اهلبیت مانند خدا (بکل شی علیم )و(علی کل شی قدیر)هستند.

در حالیکه ما میبینیم که خداوند حتی پیامبر را بشری مانند دیگران معرفی میکند جزاینکه به او وحی میشودو میگوید (قل لا املک لنفسی نفعا ولا ضرا) بگو که من مالک سود و زیان خود نیستم و میگوید ای پیامبر بگو‌که جزخداکسی آگاه بر غیب و آشکار نیست یا میگوید بگو جز خدا کسی قسیم الجنه والنار نیست .

اینها همه در قران وجود دارند .چگونه است که ما برخلاف نص صریح قران عمل میکنیم وبا افتخار آنراهم اسلام ناب محمدی میخوانیم .

التماس تفکر

  • salim hamadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی