یاردبستانی من

دلنوشته ها وسروده های یک خوزستانی خونگرم -اشعار سیاسی و درد نوشته های دلی پردرد

یاردبستانی من

دلنوشته ها وسروده های یک خوزستانی خونگرم -اشعار سیاسی و درد نوشته های دلی پردرد

یاردبستانی من

نمیدانم که هستم هرکه هستم
قلم چون تیغ میرقصد به دستم

آخرین نظرات

دل من

چهارشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۷ ب.ظ

چرابامن کسی همداستان نیست

چرا احوال من چون دیگران نیست

نباشدکس دلش خون چون دل من

نه باشد همچو آنان مشکل من

همه دنبال کار و بار خویشند

بفکر گرمی بازار خویشند

جهان گرزیر و رو شد بی خیالند

زتبعیض وفساد و ظلم ننالند 

ولی جنس دل من فرق دارد

نه بیگانه نه غرب و شرق دارد

اگر هرگوشه ی دنیا بلایی است

ز رنج و دردشان در دل عزائی است

زکشتار خلایق داغ دارم 

غم ناکامی عشاق دارم

دلم خون گردد از تبعیض و بیداد

ازاین سیاستهای معیوب وپرایراد

چگونه یکدم آرامش بیابم

چگونه شب در آرامش بخوابم

ولی بینم همه آرام هستند

رها از محنت و آلام هستند

یکی گویدخلایق هر چه لایق

یکی دارد چو من داغ شقایق

من عمری خون دل بیهوده خوردم

چه دیر پی بر خطای خویش بردم

نبوده ازکسی ایراد جز من

نه کس زانان زپای افتاد جزمن

زغمها در جوانی پیر گشتم

چنان کز جان خود هم سیر گشتم

منی که غصه دار خلق بودم

چه گره ای ز کارشان گشودم

غمم آخرچه سودی بهر کس داشت

چه باری را ز دوش خلق برداشت

جزاینکه پشت من خم شد ازاین بار

خودم را بی جهت میکردم آزار 

  • salim hamadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی