یاردبستانی من

دلنوشته ها وسروده های یک خوزستانی خونگرم -اشعار سیاسی و درد نوشته های دلی پردرد

یاردبستانی من

دلنوشته ها وسروده های یک خوزستانی خونگرم -اشعار سیاسی و درد نوشته های دلی پردرد

یاردبستانی من

نمیدانم که هستم هرکه هستم
قلم چون تیغ میرقصد به دستم

آخرین نظرات

جامعه ی اسلامی

پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۵۶ ق.ظ
اسلام در جامعه ما یعنی «اسلام فقاهت»
یعنی تسلط فقه بر معنی اسلام.
بخواهیم یا نخواهیم. پرچمداران  اسلام درکشورمان  اسلام را در احکام می‌دانند و از نظرشان جامعه‌ی اسلامی یعنی جامعه‌ای که در آن احکام رعایت می‌شود. 
این در حالی است که شهید مطهری در اوایل انقلاب گفته بودند که تا وقتی که جامعه اسلامی تشکیل نشده است نباید احکام اسلام را به زور اجرا کرد. اما اگر از این آقایان بپرسید که جامعه اسلامی چه جامعه‌ای است می‌گویند جامعه‌ای که در آن احکام اسلام اجرا می‌شود. این در حالی است که این‌گونه نیست. 
و جامعه اسلامی جامعه‌ای است که در آن حداقل‌ها برای مردم تأمین است.جامعه ی اسلامی جامعه ایست که در آن مساوات و برابری وجود داشته باشد.تبعیض و ظلم نباشد .رانت خواری نباشد .فرصتها ومنابع عادلانه تقسیم شوند .رفتار مسئولین انسان را شیفته ی اسلام نماید .
باید ابتدا به من مسکن و زن و حقم را از بیت المال بدهید بعد اگر دزدی کردم و ... حکم اسلام را در مورد من جاری کنید. 
متأسفانه تلاش شریعتی‌ها برای نشان دادن این که اسلام این احکام نیست و احکام در اسلام در بهترین حالت فقط ده درصد ماجراست و تازه آن هم داستان خاص خودش و برداشت‌های خاص خودش را دارد، به نظر می‌رسد که با ترفند آقایان بی‌نتیجه ماند و اسلام در نظر مردمان همان شد که علی (ع) یک زمانی پیش‌بینی کرده بود:
 «اسلام را چون پوستینی وارونه خواهند پوشید.

  • salim hamadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی