یاردبستانی من

دلنوشته ها وسروده های یک خوزستانی خونگرم -اشعار سیاسی و درد نوشته های دلی پردرد

یاردبستانی من

دلنوشته ها وسروده های یک خوزستانی خونگرم -اشعار سیاسی و درد نوشته های دلی پردرد

یاردبستانی من

نمیدانم که هستم هرکه هستم
قلم چون تیغ میرقصد به دستم

آخرین نظرات

جوانی

پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۰۵ ب.ظ

جوانان نوجوانان دیارم

عزیزان باشماها حرف دارم

بدانید زندگی دارد حسابی

شماراهست حق انتخابی

درانتخاب خود دقت نمایید

وگرنه رفته سوی ناکجائید

دوراهی ها بسی حساس هستند

بسی ازانتخابها خاص هستند

چو وقت انتخاب غفلت نمائید

به درد و رنج و سختی مبتلائید

جوانی سن شور واشتیاق است

که اغلب درجوانی کله داغ است

جوان دنبال تفریح و نشاط است

به دنبال رفیق و ارتباط است

بسی تفریح سالم برگزینند

فقط در جمع سالم می نشینند

ولی بیچاره آنکه از جوانی

کند هرچیز را خود امتحانی

گهی دربزم مستان می نشیند

گهی دود و دمی را برگزیند

گهی درجمع افراد شرور است

گهی هم درپی فسق و فجوراست

چوکس باشدازاین دسته بلاشک

به نابودی رسد او اندک اندک

رسد روزی که می بیند اسیر است

به زندگی به نکبت ناگزیر است

اسیراعتیاد است و زمین گیر

که ادمان بسته است پایش به زنجیر

نداردآبرو و  اعتباری

نه همراهی نه دلداری نه یاری

توای جوان اگر این ره گزیدی

چواکنون بازگردی هست امیدی

جوان هستی هنوزو پرتوانی

نکن دیگرخطا را امتحانی

مجال بر رفتن بیراهه ها نیست

که جزبیچارگی در انتها نیست

مرو دنبال لذتهای فانی

به پاکی بگذران عهد جوانی

جوانی را مکن آلوده بادود

که می سازد تو را بدبخت ونابود

نکوتراز سلامت درجهان نیست

بهار زندگانی هم جوانی است

  • salim hamadi

نظرات  (۱)

  • مجله اینترنتی چفچفک سایت تفریحی چفچفک
  • ادمین لطفا فونت درست کنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی